tiistai 8. syyskuuta 2015

Lukeminen on arvokas taito

Lukutaito on hienoin taitoni. En luopuisi siitä mistään hinnasta. Lukutaito on hyvin käytännöllinen taito, jota käytän miltei koko ajan valveilla ollessani. Arkisen taidon lisäksi sama superkyky mahdollistaa minulle hyvin laajan tiedonsaannin. Voin lukea satoja vuosia sitten eläneiden ihmisten kirjoittamia ajatuksia tai mielipiteitä, jotka on kirjoittanut toinen henkilö maapallon toiselta puolelta.

Olen lukenut useita kirjoja, joiden tarinoista on tullut osa minun omaa tarinaani. Niihin on muistoissani sitoutunut omia henkilökohtaisia päätelmiäni ihmisyydestä ja elämästä. Voin palata näihin ajatuksiin aina niin halutessani lukutaitoni avulla. Minulla on kolme lasta, joiden lukutaidon kehittymiseen olen voinut vaikuttaa. Kirjaan tarttuminen ja lukeminen on valinta. Lukeminen aikaansaa iloa ja mahdollistaa henkisen kasvun. Lukutaidon ansiosta en ole kiinni pelkästään kotiseuduillani, vaan koko maailma on käteni ulottuvilla. Lukutaidon avulla kaikki kirjoitettu on käytössäni.

Otan osaa Pakolaisavun #lahjoitalukutaito -kampanjaan. Aion itse lahjoittaa rahaa kampanjaan ja näin tukea lukutaitotyötä. Yhden ihmisen koulutus maksaa 52 €.

Lahjoita rahaa lukutaitotyöhön sivuston http://mesenaatti.me/lahjoitalukutaito kautta. Kampanja käynnistyy tänään 8.9. Aikaa osallistua kampanjaan on syyskuu.

Kuva Pakolaisavun materiaalipankista

Ei kommentteja: